vineri, noiembrie 16, 2007

pesimista?..

In ultima vreme imi tot spun cei din jur ca sunt pesimista...sincer,nu inteleg de ce. Tocmai de asta, am si intrebat. Mi s-a explicat ca pentru ca spun ca nu cred in dragoste, sau in fericire, sau in "totul va fi bine". Asa este, nu cred in toate astea.

Nu cred in dragoste in general. De ce? Pentru ca nu exista dragoste pentru toata lumea. Exista dragoste pentru fiecare. Eu cred in dragostea mea. Dragostea mea nu e la fel ca ta, sau a altuia. Desi o numim cu totii dragoste, fiecare dintre noi o simte altfel. De ce oare nu exista o "definitie" pentru dragoste? Tocmai de aceea, pentru ca ea nu exista in mod concret, fiecare dintre noi o intelege in felul sau.

Nu cred in fericire in general. De ce? Cam din acelasi motiv. Ceea ce pentru mine poate reprezenta fericire, pentru altii poate fi un nimic. Eu cred in fericirea mea.Si, de fapt, ceea ce noi numim zi de zi "fericre" este de fapt, o bucurie. Dupa parerea mea,nu poti spune "sunt fericit" poti spune "am fost fericit". Fericirea nu se simte pe moment, se constientizeaza in clipa in care te uiti inapoi la cursul vietii tale si iti dai seama ca lucrurile bune de pana atunci sunt intr-o proportie mai mare decat cele rele, regretabile. Atunci poti spune "Da! Am fost fericit". Fericirea este de fapt, contopirea momentelor de bucurie.

Nu cred in "totul va fi bine". Eu nu ii pot spune unei persoane "stai linistit(a), totul o sa fie bine". Din simplul fapt ca nu am de unde sti asta. Pot, cel mult, sa spun ca se poate rezolva. Dar, oricat ai incerca sa rezolvi un anume lucru, raman urme,cicatrici, lucrurile nu mai sunt niciodata ca inainte. Prin urmare, nu chiar totul este bine... "Totul" in general nu poate fi bine pentru ca lumea este formata din contraste. Intre contraste trebuie sa existe un echilibru, din cauza asta pentru fiecare "bine", undeva exista un "rau", pentru ca cineva sa rada, cineva plange, pentru ca cineva sa castige, altcineva trebuie sa piarda...

Ceea ce am spus sunt doar niste pareri ale mele, nu incerc sa conving pe nimeni de nimic si nici nu vreau ca altii sa incerce sa ma convinga pe mine...Totusi, nu cred ca pot fi numita "pesimista". Si asta e doar o parere, daca asta inseamna sa fii pesimist, atunci,da, sunt pesimista.

2 comentarii:

Anonim spunea...

poate ca esti matura in gandire...si asta e un lucru rar la varsta asta. clar nu esti ca cei din generatia ta. daca spui nu , vei regreta... CONTINUA! te sperie? te intriga ? te incita ?oricum...nu ai posibilitatea de "rewind" ca la casetofon... dar nici timpul nu trece asa de repede cum spun unii. Asadar ai timp pentru tot ce ti-ai propus, iti doresc sa-ti dovedesti forta ca sa iasa totul bine...astfel, cu munca, lupta...totul va fi bine(cum spun unii) doar ca lupta, munca, zbaterea este a ta ;)

Comatu' batran spunea...

Nu te impacienta,nu esti "pesimista".Ca sa te linistesc iti spun:dragostea nu exista,fericirea este efemera si ca o concluzie "nimic nu va fi bine".
Asteapta-te la invidie,tradari si dusmanie.
"Dragoste","fericire",sunt cuvinte care vand marfa de ziua Sfantului Valentin (Dragaica,mai neaos),atit si nimic mai mult.
Cel mai puternic si de durata sentiment este URA.