joi, noiembrie 22, 2007

ce (nu) vreau sa aud

Sunt anumite lucruri facute de oamenii de azi, pe care nu stiu daca voi putea sa le inteleg vreodata.
De ce oare , atunci cand sunt intrebati care este parerea lor despre un anumit lucru, oamenii aleg sa dea raspunsul care stiu ca este asteptat de celalalt?
In cazul asta, motivele depind de categoria din care persoanele fac parte. Adica oameni "slabi" care atunci cand sunt intrebati de cinvea mai "puternic" spun un adevar "cosmetizat" doar pentru faptul ca nu isi permit sa contrazica pe cineva mai sus pus decat ei. De frica sau din respect. Oameni "puternici" care spun exact ceea ce vor ceilalti sa auda ori pentru ca sufera de un complex de superioritate si astfel se simt mai "destepti" gandindu-se ca "lasa-l pe fraierul ala, ce stie el?" ori pentru ca ii incearca un oarecare sentiment de mila si zic "lasa sa ii spun asa, dupa ce ca e vai de capul lui, ii mai stric si eu bucuria". Dar atunci cand e vorba de cel mai bun prieten al tau, de ce faci asta? Din obisnuinta?...
Si tu, ca cel care pune o intrebare si asteapta un raspuns, de ce ai vrea sa auzi ceva ce nu e adevarat? La ce ti-ar folosi in afara de faptul ca iti da impresia ca esti placut sau ca arati bine, etc., cand de fapt, tu stii ca altul este adevarul. Astfel se creeaza o situatie falsa, unde toata lumea se arata fericita si multumita si de fapt, toata lumea stie ca nu e asa. Aparam cu indarjire o fatada, o aparenta care nu face decat sa ne distruga increderea in cei din jur. La ce mi-ar folosi sa te mai intreb ce parere ai daca stiu ca tu oricum imi vei spune ceea ce-mi convine mie sa aud? De ce as mai crede vreodata in ceea ce spui tu? As mai sti vreodata care este adevarul pur si care este fictiunea?
Deci, daca te intreb care este parerea ta, nu-mi spune ceea ce as vrea sa aud. Spune-mi ceea ce este. Un adevar dureros se accepta mult mai usor decat o minciuna descoperita mai tarziu.(poate chiar prea tarziu)
Imi permit sa spun ca astfel de lucruri dau dovada ipocrizie din partea celor care le practica, prefer oamenii directi care spun in fata ceea ce gandesc,oamenii care stiu sa spuna adevarul fara sa fie duri si sa raneasca. E chiar atat de greu sa spui lucrurile asa cum sunt? Ce te costa sa spui adevarul?

5 comentarii:

Anonim spunea...

"Ce faci?"..."Bine" sau si mai naspa "Ce faci? Bine?", cind ti se sugereaza rapid si raspunsu'. Ce-mi place sa le zic exact ce fac alora care ma intreaba, dar asteapta un simplu 'bine', eventual sa-i mai tin si din drum citeva minute cind se grabesc. Eu daca intreb pe cineva ce mai face chiar vreau sa stiu, niciodata nu intreb din politete. De aia care intra pe messenger cu "cmf?" nu mai zic, astia au timp prea mult si mintea odihnita, chiar merita luati la misto.

De cind cu internetu asta m-am convins ca lumea nu are pareri proprii pentru ca e chiar mai proasta, mai inculta si mai rea decit voiam eu sa cred. Nu e doar ipocrizia de a spune ceva gata rumegat, e si muuulta prostie. E mai usor sa spui o banalitate stiuta de toata lumea decit sa vii cu argumente.

Anonim spunea...

....ma intreb la cine te referi...mai precis..in acest post...am o banuiala..:)

notabeliever spunea...

@anonim: eu as vrea sa iti fi lasat si numele. orice banuiala ai avea, sa stii ca e gresita.

@fratelemaimare: de cand cu internetul asta se practica un oarecare "spirit de turma". asta pentru ca e mai usor sa te incadrezi in tipar decat sa iesi in evidenta.

Anonim spunea...

Din pacate asa sunt marea majoritatea a oamenilor..falsi..sau falsiin anumite momente...prea putini sunt cei care spun ceea ce gandesc in fata.Eu sunt o persoana norocoasa si nu am parte de astfel de oameni..sau daca intalnesc astfel de oameni scap de ei cat mai repede posibil pentru ca nu am ce invata de la niste pers false.Sper sa ai si tu parte de oameni care sa fie sinceri cu tine indifirent de moment!

Comatu' batran spunea...

Caz ipotetic.Iti cumperi ceva si esti foarte fericita de noua achizitie.Arati acel obiect interlocutorului si-l intrebi ce parere are.DAR....Ochii iti sunt scaldati de lumina bucuriei,intregul chip iti degaja fericire,esti incantata de ceea ce ti-ai luat!In aceste conditii chiar ai vrea sa auzi replica:"e de kko"?Nu cred.De ce ai pus intrebarea?Pentru ca vroiai ca acea persoana sa-ti impartaseasca bucuria,sa fie alaturi de tine.Nu avea nicio importanta parerea persoanei depre acel obiect,tu vroiai doar sa se bucure alaturi de tine.
Despre persoane...
Am fost invitat odata de seful meu,impreuna cu alti colegi sa purtam o "discutie libera",un brain-storming(cum se spune mai nou),la un gratar si la o cafea.
Hai sa ne dam cu parerea despre noua politica de vanzari a firmei.Sefu' spune cum vede el lucrurile si cum a gandit el strategia.Colegii mei tac.E o situatie penibila.Eu spun ca ceea ce vrea el nu se poate,ca e imposibil de realizat si dau si argumente.Avem raspuns la orice intreba el si ii demonstam pas cu pas ca politica lui de vanzari ar fi ingreunat munca agentilor de pe teren si implicit realizarea targeturilor.Concluzie?A doua zi am fost anuntat ca am 14 zile sa-mi gasesc servici."Discutie libera"....